آیا همکاری مرد در کارهای خانه لازم نیست؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

آیا همکاری مرد در کارهای خانه لازم نیست؟

۶۹۲ بازديد
۵٫۰
۰۱
 

همکاری مرد کارهای خانه خانواده های امروزی به جزئی از تقسیم کار امور منزل تبدیل شده است. البته ید گفت همکاری مرد کارهای خانه صرفا محدود به فرهنگ جامعه من نمی شود. بلکه روایت های بی شماری از اهل بیت و سیرت زندگی آنها بیان شده است که نشان می دهد که حتی ائمه اطهار نیز کارهای خانه پا به پای همسران شان کمک می کردند. از امام صادق نقل شده است که حضرت علی (ع) نظافت و حتی پخت و پز خانه مانند آسیاب کردن آرد و پختن نان به حضرت فاطمه (س) کمک می کرده است.

اهمیت همکاری مرد کارهای خانه

همکاری مرد کارهای خانه یک اجر نیست. اهمیت همکاری مرد کارهای خانه مشاوره روانشناسی برکسی پوشیده نیست زیرا زندگی مشترک جه اول یک شراکت پایاپای است. ید به این نکته توجه کرد که همکاری انجام کارهای منزل یک هنر تقسیم وظایف است. زمانیکه یک زوجی زندگی مشترکی را تشکیل می دهند سرمایه اولیه آنها عشق به یکدیگر همچنین هدف مشترک آنها رسیدن به تکامل مادی و معنوی است.

زندگی مشترک یک نوع شراکت است و این شراکت همه زمینه ها ید خود را به خوبی نشان دهد. همکاری مرد کارهای خانه عث می شود که حس داشتن یک زندگی مشترک بین زوجین قوی تر شود. نتیجه صمیمیت افزایش می یابد و خروجی این رویه رضایت از زندگی بیشتر است. این حالت زوجین زندگی را متعلق به خود می بینند و به معنای واقعی کلمه زندگی ما ذهن آنها به یک واقعیت ناگسستنی تبدیل می شود.

عواقب عدم همکاری مرد کارهای خانه چیست؟

عواقب عدم همکاری مرد کارهای خانه بر زندگی زناشویی بسیار ثیرگذار است. به همین دلیل این بحث را حیطه مشاوره خانواده مطرح میکنیم. این موضوعی است که ید آموزشمهارت های زندگیزوجین گنجانده شود.حال این را نظر بگیرید که همکاری مرد کارهای خانه شکل دیگری به خود بگیرد و مرد ترجیح دهد به آنچه ون خانه و کاشانه اوست توجهی نشان ندهد و تمام و کمال آنها را برعهده همسر خویش بگذارد. اینجا دیگر تقسیم کاری نیست. نتیجه یکی از مسائلی که زوجین را بهم پیوند می دهد و حس همکاری را به وجود می آورد از بین می رود.

جایگاه من این زندگی کجاست؟

حقیقت اینجا روحیه همدلی جای خود را به روحیه منیت می دهد. حس دلسوزی و فداکاری این حالت رنگ می زد و اینجا کم کم کجای زندگی مربوط به من است و جایگاه من این زندگی کجاست؟ جای کلمه زندگی ما را می گیرد.

هرآنچه جمله کلیشه ای مورد همکاری مرد کارهای خانه شنیده اید را از ذهن خود بزدایید. همکاری زوجین هم اثرات بسیار قابل تعجب و حتی فراتر از تصور زندگی زوجین دارد که اگر به آن بی توجهی شود قطعا و بدون هیچ تردیدی عث زیان و صدمه به زندگی زوجین می شود. جای سف است که برخی افراد کمک کردن کارهای خانه را امری منفی تلقی می کنند و به آن اصطلاحاتی دارند زن ذلیلی می دهند. حتی اگر یک فرد فرهنگی کاملا مذهبی و سنتی داشته شند به این امر ید ور داشته شند که کمک کردن به دیگران و دست کسی رو گرفتن اجر و پاداش بسیاری خواهد داشت. حال چه کسی سزاوارتر از همسر او و شریک زندگی او غم و شادی او ؟

 

همکاری مرد کارهای خانه کلام بزرگان

رسول خدا (ص) به حضرت علی (ع) می فرماید هرکس بدون تکبر به همسر خود خدمت نماید خداوند نام او را همسنگ شهدا قرار خواهد داد. پس همکاری مرد کارهای خانه از لحاظ شرعی امری بسیار پسندیده است.

یکی از مسائلی که مردان امروزه اون رو وظیفه خود نمیدونند مشارکت امور خانه است و اعتقاد آنها این است که کارهای خانه هیچ ربطی به اونا نداره و اونا فقط مسوول کار کردن بیرون از خانه و کسب آمد هستند و از طرفی همین موضوع زمینه ساز گلایه های متعدد خانم ها هم شده است و موجب رنجششان شده ومیگویند شوهرانمان کارهای خانه به ما کمک نمیکنند و بی خیال و مسوولیت ناپذیر هستند و همه کارهای خانه و حتی بیرون از خانه روی دوش من است و بهمین خاطر احساس میکنم من رو دوست نداره یا بی توجه است و اگر هم دوست داره بی مسوولیت است و من دچار افسردگی شدم!!!

دلایل عدم همکاری مرد کارهای خانه

جواب ید بگوییم مسفانه کمک نکردن مردان امورات خانه ریشه گذشته دارد و آنهم مربوط به زمانهایی است که مردان صرفا وظیفه مین معاش و کسب آمد برای خانواده رو داشتند و همسران آنها نیز صرفا خانه دار بودند و آن مردان همینکه وظیفه خود یعنی مین معاش را انجام میدادند مورد تقدیر همسرانشان قرار گرفته و مسئولیتشان خاتمه میپذیرفت و هم اکنون مردان کنونی نیز به تبعیت از پانشان همین روند را پیش گرفته اند حالی که از این مساله غافل هستند که شکل زندگی امروز دیروز بسیار متفاوت شده و حتی زنان امروز زنان دیروز بسیار متفاوتند بسیاری از زنان امروزی علاوه بر خانه داری بیرون خانه نیز شاغلند و همین کافیست هنگام حضور خانه اضطراب و استرس فراوانی آنها ایجاد شود.

آیا وقتی خانمی خانه دار است همکاری مرد کارهای خانه لازم نیست؟

ممکنه برخی اقایان بگویند همسر آنها شاغل نیست و خانه دار است ید به این عزیزان هم بگویم زنان قدیم دوسن و هم صحبن همدل فراوانی از جنس خود داشتند که به آنها حتی کارهای خانه کمک میکردند و حتی آنها را حمایت میکردند اصلا شکل زندگی یه جورایی دورهمی بود حالی که امروز ما دچار نوعی تفرد گرایی و تنهایی جامعه و خصوصا میان خانم ها هستیم که همین موجب بروز نگرانی های فراوان خانم ها و خصوصا خانم های خانه دار شده و آنها بیش از گذشته احساس تنهایی و عدم حمایت میکنند حالی که خانم های شاغل از دوسن بیشتری برخوردارند و حمایت نیز میشوند از طرفی اشتغال زنان امروزه نوعی ارزش محسوب میشه و همین کافیه خانم های خانه دار احساس پوچی کنند.

پس آقایان عزیز امروزه برای کسب ارزشمندی و کارآیی خود زندگی زناشویی نزد همسرانن به رفری فراتر از کار بیرون از خانه نیازمندید و آن رفر کمک و یاری خانمن امورات خانه است.
بنابراین لازم ، واجب و ضروری است که کارهای خانه به خانمهاین کمک کنید ارتط بین شما و همسرن مستحکمتر از گذشته شود و اضطراب و افسردگی آنها کاهش یابد یادن شد دنیای امروزی که به نظر میرسد ارتطات ساده تر شده انسانها و خصوصا خانمهاین تنها تر شده اند و آنها بیش از گذشته به توجه عاطفی و حمایت عملی شما نیازمندند.

 

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: CPM Homework Help : Homework Help Categories

 

آیا همکاری مرد کارهای خانه لازم نیست؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.