رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟

۶۸۶ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

رابطه عاشقانه از متداول ترین دغدغه های ذهنی افراد زندگی، اللخصوص دوران جوانی میشد. عشق مقوله آب است که احتمالا گاهی اوقات افراد به سادگی و به عنوان بخشی از زندگی روزمره آن برخورد میکنند. اما حقیقت این است که روابط عاشقانه فرد ثیر مستقیمی کیفیت زندگی فرد زمان حال و آینده او دارد. نیروی محرکه عشق صورت کیفیت بودن رابطه عشقی مبتواند حتی برای فرد نقش نجات دهنده از رخوت و بی تحرکی را زی کند و دایم به عنوان یک انرژی مضاعف برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی همراه او شد. اما مشاوره خانواده نشان میدهد همین نیروی محرکه صورتی که به هر دلیلی شکست رو به رو شود میتواند یک زندگی عالی را از عرش به فرش برساند و فرد عاشق را مرز افسردگی و خودکشی پیش ببرد.

راه های رابطه عاشقانه

راه های رابطه عاشقانه میتواند نسبت به هر فرهنگی و آئین و سبک زندگی متفاوت و متنوع شد. گاهی افراد ناگهان احساس خود را گیر فردی میبینند و تلاش میکنند که به او ابراز عشق کنند . میخواهند فرد مقابل را از غلیان احساسی که به واسطه او آنها آغاز شده مطلع کنند. برای رسیدن به این هدف راهی جز برقرار کردن ارتط فرد مقابل وجود نخواهد داشت. این شرایط فرد به دلیل قرار گرفتن جو احساسی که سرسر وجود او را فرا گرفته است، ممکن است نتواند به خوبی ارتط سازی فرد مقابل را انجام دهد. همانطور که گفته شد راه های رابطه عاشقانه ید متناسب فرد مقابل شد. بنابراین به افراد توصیه میشود که برای لا بردن کیفیت رابطه احساسی خود حتما مورد علایق و سلایق فرد مورد نظر اطلاعات کافی را کسب کنند.

ید های رابطه عاشقانه

یدهای رابطه عاشقانه مواردی است که حتما لازم است رعایت شود یک رابطه عاطفی به حد مطلوبی از کیفیت برسد و البته همان حد قی بماند. ادامه به تعدادی از یدهای رابطه عاشقانه اشاره میکنیم:

  • همیشه به یاد داشته شید که وقت گذاشتن برای رابطه از مهمترین نکات پایداری و بهتر شدن رابطه است.
  • هیچگاه فردی را که او رابطه عاطفی عمیق هستید افراد دیگر مقایسه نکنید . این کار عث به وجود آمدن دلسردی روابط عاطفی میشود.
  • اجازه ندهید فاصله رابطه عاطفی شما عادی شود. حتما طبق یک برنامه منظم هم دیدار حضوری داشته شید.
  • از وغ به شدت پرهیز کنید، وغ میتواند پایه های عمیق ترین روابط عشقی را بلرزاند .
  • حتما بر سر اعتقادات و ورهای خود و طرف مقابل به توافق و تفاهم برسید و حتما آنها را تعدیل کنید.

نیدهای رابطه عاشقانه

نیدهای رابطه عاشقانه نیز لازم است مراعات شود یک رابطه روند مثبت قرار بگیرد و اگر از کیفیت خوبی برقرار است بهتر شود. از جمله ممنوعیت های یک رابطه احساسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچگاه خط قرمزهای تعریف شده رابطه خود را نادیده نگیرید. همیشه سعی کنید رعایت کردن آنها احترام و ارزشی را که برای فرد مقابل قائل هستید را به نمایش بگذارید.
  • نید این فکر غلط که طرف مقابل از رفرهای من عشق من به خود را متوجه میشود او را از معاشقه کلامی محروم کنید.
  • نید به افراد اجازه وارد شدن به حریم خصوصی رابطه را بدهید. گاهی زوجین فکر میکنند که گاهی فرد سومی میتواند رابطه آنها را از بن بست خارج کند یا مشکل به وجود آمده را حل کند. صورتی که هیچ کس به اندازه زوج نمیتواند مشکل رابطه را حل و فصل کند.

 

احساس رابطه عاشقانه

احساس رابطه عاشقانه بسیار حس لذت بخش و خاصی است.  بر هیچ کس پوشیده نیست که زمانی که فرد احساس رابطه عاشقانه را تجربه میکند، زندگی برای او زیتر و جذاب تر از زمانی است که او از این فضا به دور است. اما نکته اینجاست که این اتفاق شاید ابتدا بدون برنامه ریزی رخ دهد یعنی فرد بدون اینکه از قبل بداند ناگهان احساس خود را وابسته یک فرد دیگر میابد اما پایداری یک رابطه و دایمی بودن این حس خرسندی بیشتر ساختی است.

یعنی یک رابطه خوب و نتیجه بخش حتما زمان و شرایط مناسب شکل میگیرد. رابطه احتیاج به مراقبت دارد و البته دانشی که برای میت رابطه از ملزومات حذف نشدنی است. بهترین پیشنهاد برای رسیدن به این هدف مخصوصا برای افراد کم تجربه میتواند این شد که به محض احساس شکل گرفتن عشقی دل خود موضوع را از ابتدا به کمک مشاوره مدیریت کنند.

ابراز رابطه عاشقانه

ابراز رابطه عاشقانه یا بهتر بگوییم بیان عشق بهتر است از یک سری ویژگی‌های خاص برخوردار شد بتوان احساسات خود را بهتر طرف مقابل میان گذاشت. افراد حتما ید بیان عشق خود به نکاتی خوب توجه کنند:

  • ابراز احساسات خود مورد طرف مقابل ن را حتما مکان و زمان مناسب انجام دهید. گاهی ابراز علاقه ما به افراد به این خاطر که شرایط خوبی صورت نمی پذیرد نتیجه بخش نیست.
  • ابراز احساسات خود را متناسب عقاید و سبک زندگی طرف مقابل انجام دهید. برای مثال بعضی از افراد دوست دارند که فرد علاقمند خود به صورت مستقیم به آنها ابراز علاقه کنند و برعکس برخی افراد شیوه سنتی را می پسندند.
  • ابراز علاقه خود محکم و مطمئن شید.
  • برای جذاب تر شدن ابراز احساسات خود به هیچ عنوان وغ نگویید.

صداقت رابطه عاشقانه

بدون شک از مهمترین عواملی که پایه های یک رابطه عاشقانه را محکم میکند صداقت و راستگویی میشد. این صداقت ید از همان لحظه اول شروع رابطه و زمانی که افراد حال ابراز علاقه و گفتن شرایط خود برای رابطه هستند وجود داشته شد. زمانی که رابطه عشقی صداقت وجود داشته شد خود به خود و به صورت اتوماتیک وار اعتماد رابطه نیز شکل میگیرد که از ملزومات اصلی رابطه است.

گاهی پیش می آید که برخی افراد شاید فقط از روی دوست داشتن و این که میخواهد احتمال قبول کردن ابراز علاقه خود را از سمت کسی که دوستش دارند لا ببرند از وغ و حرف های پوچ استفاده میکنند. مثلا مورد خود ویژگی‌هایی را مطرح میکنند که متعلق به آنها نیست یا وعده هایی را میدهند که محقق کردن آنها ممکن نیست. این رفر شاید به صورت موقت فرد را به خواسته اش برساند اما قطعا آثار مخرب او رابطه آینده نمایان خواهد شد.

خیانت آسیب رابطه

رابطه عاطفی علاوه بر تمام زییی ها و جذابیت هایی که دارد همواره آسیب های گوناگون و متنوعی تهدید میشود. ازجمله مهمترین این آسیب ها که به احتمال زیاد رابطه را از بین میبرد و به آن خاتمه میدهد خیانت است. فرقی نمیکند دونفری که عاشق هم هستند چه سن و سالی قرار دارند، کم تجربه هستند یا تجربه و حتی مهم نیست که از چه سطح فرهنگی و اجتماعی برخوردارند. خیانت هر شرایط و موقعیتی از نیدهای رابطه عاشقانه است. بنابراین رابطه ید به طور کلی این رابطه هم مورد مراقبت قرار بگیرد. زوجین ید توجه داشته شند که از هر گونه مسئله ای که احتمال بروز این آسیب را لا میبرد جلوگیری کنند. از جمله این پیشگیری ها میتوان به حذف کردن مواردی که ممکن است عث شک و تردید یا دلسردی یکی از طرفین شود اشاره کرد.

 

از احساس خود مطمئن شوید

به یاد داشته شید که حتما قبل از ابراز رابطه عاشقانه و علاقه به شخصی که احساس میکنید که مورد علاقه شماست ، حتما کاملا از خودن و احساسن راجع به او مطمئن شوید. غیر این صورت ممکن است که فرد مقابل تحت ثیر حرف های احساسی شما گیر و وابسته شما شود . اگر بعد از مدتی شما بفهمید که دیگر آن شخص و آن رابطه را نمی خواهید هم وقت و احساس خود را بیهوده هزینه کرده اید و هم یک شخص دیگر را بلاتکلیفی قرار میدهید که ممکن است عث شود فرد را حد زیادی به افسردگی و آسیبهای ناشی از آن نزدیک کند .

سوالات متداول

چه موقع ید به فرد مورد نظر خود ابراز علاقه کنیم ؟

ابراز احساسات خود مورد طرف مقابل ن را حتما مکان و زمان مناسب انجام دهید. گاهی ابراز علاقه ما به افراد به این خاطر که شرایط خوبی صورت نمی پذیرد نتیجه بخش نیست.

صداقت چه چیزی را رابطه به دنل خود می آورد ؟

 زمانیکه رابطه عشقی صداقت وجود داشته شد خود به خود و به صورت اتوماتیک وار اعتماد رابطه نیز شکل میگیرد که از ملزومات اصلی رابطه است.

یک رابطه عاشقانه چه کارهایی را نید انجام دهیم ؟

هیچگاه خط قرمزهای تعریف شده رابطه خود را نادیده نگیرید. همیشه سعی کنید رعایت کردن آنها احترام و ارزشی را که برای فرد مقابل قائل هستید را به نمایش بگذارید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:۱۴ Secrets to a Great Relationship 

 

رازهای یک رابطه عاشقانه عالی چیست؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.