چه چیزهایی در مورد شب اول ازدواج باید بدانیم ؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

چه چیزهایی در مورد شب اول ازدواج باید بدانیم ؟

۷۷۴ بازديد
 
5 / 5 ( 2 votes )

شب اول ازدواج را ما نام شب زفاف میشناسیم . شب اول ازدواج شرایطی است که هر زن یا مرد جوانی که حال ازدواج است دیر یا زود آن رو به رو خواهد شد اما آیا همه مورد مسائل و نحوه برخورد آن آگاهی لازم و کافی را دارند ؟ شب اول ازدواج شبی حساس و ثیر گذار است که اگر آگاهی کامل آن مواجه نشویم ثیر خود را برای همیشه بر روحیه و زندگی ما خواهد گذاشت . اما مسفانه به دلایلی نا معلوم و غیر منطقی آنگونه که ید و شاید زمینه مسائل آموزشی به آن پرداخته نشده است و به آن به عنوان یک موَضوع شرم آور که صرفا زن و شوهر ید ره آن بدانند نگاه میشود .

این حالی است که ید بپذیریم رخ داد های شب اول ازدواج امری کاملا طبیعی است و لازم است تمام افراد جوانی که به بلوغ جسمی و روحی رسیده اند اطلاعات کافی را ره ی آن داشته شند . اما سر بستگی آموزش شب اول عروسی جامعه ما به اندازه ایست که هیچ مجله یا برنامه تلویزیونی به طور شفاف و خصوصی به آن نمیپردازد و آن را موضوعی خجالت اور میدانند و این امر عث شده است که مسفانه از لحاظ فرهنگی مقابل بیان مسائل مربوط به شب اول ازدواج جبهه گرفته شود و سواد جنسی این زمینه ضعیف تر از حدی که مورد انتظار است شد . مشاوره خانواده این زمینه می تواند راهگشا و راهنمای شما عزیزان شد.

اعمال شب اول ازدواج

اعمال شب اول ازدواج را نمیتوان هیچ گاه قالب کلمات و چارچوبی انعطاف ناپذیر و قوانین خشک بیان کرد . اعمال شب اول عروسی طیفی بی نهایت و متغییر قرار دارد چرا که شرایط ، محیط و نحوه آشنایی و همچین خلقیات ، روحیات و نحوه رفر هر فرد دیگری متفاوت است و این تفاوت ها عث میشود که نتوانیم اعمال شب اول ازدواج را به صورت قانون به افراد دیکته کنیم این وجود ید ها و نید های مشخصی وجود دارد که عدم رعایت آن ها آثار مخربی را به ر می آورد  پس اینجا سعی میکنیم کلیاتی را بیان کنیم که رعایت گام به گام آنها اعمال شب اول عروسی را تحت کنترل خود قرار دهیم و شب اول ازدواج را بهترین کیفیت خود پشت سر بگذرایم .


بیشتر بخوانید: فلسفه ازدواج چیست ؟


 

مرحله اول :

اولین قدم اعمال شب اول عروسی این است که مرد و زن هم صحبت کنند و ردیگر ثیر کلام و نگاه مجذوب هم شوند . به طور کل این مراحل روی سخن مردان است چرا که به مراتب حساسیت این شب برای زنان چندین برابر مردان است . پس مرد ید کلام همسر خود را به آرامش دعوت کند و به او بگوید که قرار نیست اذیت شود و این اطمینان را به او بدهد که هیچ اتفاقی بدون تمایل او نمی افتد و فقط قرار است لحظات خوبی را هم تجربه کنند .

مرحله دوم :

به عنوان فردی مسلمان جامعه اسلامی بهتر است زن و مرد وضو گرفته و دو رکعت نماز یا چند آیه از کب الهی را هم بخوانند از استرس هردو کاسته شود و آرامش لازم را به دست بیاورند .

مرحله سوم :

بستری مناسب برای تجربه شب اول عروسی برای خود و همسرن انتخاب کنید . لزومی ندارد خود را به اق خواب محدود کنید چرا که ممکن است مکانی استرس آور به نظر بیاید . از همسر خود بپرسید که کجا راحت تر است اجازه دهید او بفهمد که حق انتخاب دارد و راحتی او برای شما اولویت است . البته این موضوع را فراموش نکنید که اگر قرار است خارج از محیط اق خواب شید قبل از آن مطمئن شوید که آن مکان فقط شما حضور دارید یا کسی غیر منتظره سر نمیرسد چرا که صورت اتفاق افدن عث سرخوردگی شما میشود .

مرحله چهارم :

ممنوعه ترین رفر اعمال شب اول عروسی این است که مرد بلافاصله به سراغ مرحله آخر رابطه جنسی برود . سعی کنید همسر خود را از لحاظ جسمی و روحی معاشقه طولانی اماده رابطه جنسی کنید . رابطه خود را به آغوش کشیدن ، نوازش و بوسه شروع کنید . این میان از معجزه کلام غافل نشوید از همسر خود جملات عاشقانه را یغ نکنید حتی قبل از شروع رابطه جنسی کامل از همسر خود بپرسید که آیا امادگی دارد ؟ اجازه دهید این تجربه برای شما و همسرن یک فتح عاشقانه شد نه یک استیلای وحشیانه چرا که صورت کنترل نکردن غریزه جنسی خود و خود دار نبودن شاید بتوانید جسم همسر خود را تصرف کنید اما روح او را هرگز . . .

مرحله پنجم :

پس از اتمام رابطه جنسی کار را تمام شده فرض نکنید چرا که این مرحله حساس ترین مرحله برای همسر شما است . او را آغوش بگیرید ، نوازش کنید و از او بت شب خوبی که برای هردوی شما رقم زده تشکر کنید . به او بگویید که زی است و همه چیز ره او فوق العاده است امشب همان طور پیش رفت که انتظار داشتید . پایان وضعیت جسمی او را چک کنید و از او بپرسید که به پزشک احتیاج دارد یا خیر .


بیشتر بخوانید: اهمیت سن ازدواج موفق


رسم شب اول ازدواج

رسم شب اول ازدواج از آن دسته رسم های آزار دهنده و به دور از منطقی است که همیشه زوجین را استرس بیشتری رو به رو میکند . رسم شب اول ازدواج اگر به حریم خصوصی زن و شوهر کشیده شود عث میشود استرس این شب چند برابر شود . به طور مثال رسم شب اول عروسی بعضی خانواده ها به این صورت است که نزدیکان بعد از پایان مراسم عروس و داماد را پشت اق راهنمایی میکنند و منتظر میمانند داماد بیرون بیاید و خیال آنها را راحت کند که هم رابطه برقرار کرده اند و هیچ مشکلی نیست .

توجه به اینکه امروزه مراجعه به پزشک متخصص میتوان گواهی سلامت بکارت را تهیه کرد پس هر رسم دیگری برای اثت این امر اضافی و آزار دهنده است و این موضوع کاملا به عروس و داماد مربوط است . فراموش نکنید که شب اول عروسی خصوصی ترین شب شما و همسرن است پس به خاطر رسومات غیر منطقی کیفیت آن را زیر سوال نبرید .

 

شب اول ازدواج چگونه است ؟

شب اول ازدواج چگونه است ؟ این سوالی است به طور حتم ذهن هر کسی شکل میگیرد . میتوان مراجعه به روانشناس یا مشاور ازدواج و کارشناس خانواده سوالات خود را ره اینکه شب اول ازدواج چگونه است کاملا رفع کرد . شب اول ازدواج یا شب زفاف صرفا به معنای شب عروسی نمی شد از آنجایی که ست از لحظه ی عقد زن و مرد به صورت رسمی و شرعی زن و شوهر هستند پس میتوانند هم رابطه جنسی داشته شند ولی به هر حال بعضی افراد معتقد اند که رابطه جنسی فقط شب عروسی اتفاق بیفتد . پس شب زفاف به معنای اولین رابطه جنسی زن و شوهر است نه شب عروسی .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج تلفنی


استرس شب اول عروسی

استرس شب اول عروسی امری کاملا طبیعی است این استرس ممکن است برای مردان به دلیل فکر کردن به مسولیت زندگی مشترک پس از این شد و زنان به دلیل خداحافظی دنیای دوشیزه گی و قدم نهادن دنیای زنانگی . شاید نتوان استرس شب اول عروسی را به طور کامل از بین برد اما قطعا مشاوره قبل از ازدواج میتوان آن را کاهش داد . اگر شما و همسرن جزء آن دسته از افرادی هستید که دوران عقد هم رابطه برقرار کرده اید شب عروسی نهایت توجه راه به همسرن داشته شید این احساس که فقط وجود کره بودن میتواند شب عروسی برای شما اهمیت داشته شد او شکل نگیرد . یک ازدواج موفق حتما به نکته های یاد شده ید دقت کرد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What should I do on the first night of marriage? 

 

چه چیزهایی مورد شب اول ازدواج ید بدانیم ؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.