دلیل زودرنجی در دوران بارداری چیست؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

دلیل زودرنجی در دوران بارداری چیست؟

۶۸۲ بازديد
 
5 / 5 ( 1 امتیاز )

دوران رداری چرا زنان  زونج میشوند؟

زونجی دوران رداری مسئله‌ ای شایع است که اکثر خانم‌ها مخصوصاً سه ماهه اول و آخر رداری آن مواجه می شوند. دلیل عمده این زونجی تغییرات هورمونی است. هورمون‌های استروژن و پروژسترون ثیر زیادی تعادل رفری زنان دارند. تغییر میزان این هورمون‌ها موجب تغییرات اساسی رفر زنان می شود. کاهش استروژن موجب می‌شود که زنان صبوری خود را از دست داده و پرخاشگر شوند همچنین عث بروز غم و ناراحتی شدید آن‌ها میشود و موجب میشود که آنها خیلی زود به گریه بیوفتند.

این دوران زنان به شدت تحریک‌پذیر میشوند و آسنه تحمل د آنها بشدت پایین می آید. دلیل دیگر این زونجی تغییرات فیزیکی و علائم منفی رداری نظیر تهوع است. استرس و خستگی نیز می‌تواند این قضیه ثیر گذار شد، استرس چگونگی تربیت فرزند و بی‌توجهی همسر پس از تولد نوزاد. برای حل اینگونه مشکلات و کاهش علائم  منفی میتوانید از مشاور خانواده کمک بگیرید.

تأثیر عصنیت دوران رداری بر روی جنین

ثیر عصنیت دوران رداری بر روی جنین بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. تقریً از چهار ماهگی جنین متوجه اتفاقات بیرون از رحم ما می شود و می‌تواند صداهای بیرون از رحم را بشنود بنابراین متوجه تغییرات رفری شما و خشم و عصنیتن می‌شود نتیجه ممکن است آینده کودکی پرخاشگر و استرسی داشته شید. خشم و عصنیت موجب تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بدن شما می‌شود که نتیجه این فرآیند می‌تواند کاهش رسیدن خون و اکسیژن مورد نیاز به جنین شد این پدیده می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر روی رشد جنین بگذارد.

دانستن این نکات میتواند موجب کاهش پرخاشگری شما شود. دلایل خشم و عصنیت شما می‌تواند مربوط به تغییرات هورمونی و استرس شد شما می‌توانید کمک گرفتن از مشاوره آن را کاهش دهید. اگر به دلیل خشم و عصنیت دوران رداری کودک شما پرخاشگر یا استرسی شده می‌توانید مراجعه به مشاوره کودک مشکل آن را حل کنید.

پرخاشگری دوران رداری و جنسیت جنین

پرخاشگری دوران رداری و جنسیت جنین موضوعی نیست که خیلی به آن پرداخته شند اما طبق مطالعاتی که الان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که میزان پرخاش‌گری و تحریک پذیری ما هنگام رداری فرزند پسر بیشتر است. میزان تغییرات هورمونی هنگام رداری فرزند پسر دختر متفاوت است و این تغییرات عث ایجاد رفر های متفاوت ما حین رداری میشود. از جمله این تغییرات پایین آمدن سطح خلق، افزایش تحریک پذیری، زونجی، عصنیت و پرخاشگری است.

علاوه بر این‌ها تغییرات فیزیکی نیز هنگام رداری فرزند دختر و پسر متفاوت است و این تغییرات ظاهری می‌تواند عث ایجاد ناراحتی و خستگی ما شود. بنابر این میزان پرخاش‌گری و عصنیت ما هنگام رداری فرزند دختر و پسر یکسان نیست. معمولا تغییرات ظاهری نیز هنگام رداری فرزند پسر نسبت به فرزند دختر، بیشتر و تحمل این تغییرات برای ما سخت تر است.

 

کنترل عصنیت دوران رداری

پرخاش‌گری و عصنیت دوران رداری امری طبیعی است اما راه‌هایی برای کنترل آن وجود دارد که مهم ترین آنها کنترل تغذیه است. مصرف مواد غذایی که سروتونین بدن شما را لا ببرد موجب این میشود که زونجی دوران رداری و میزان تحریک پذیری شما کاهش یابد. استفاده از مواد غذایی مغذی و متنوع میتواند موجب افزایش انرژی شما شده و از زود خسته شدن شما جلوگیری کند میزان کربوهیات، قند، چربی و پروتئین ید رژیم غذایی شما به طور متناسب وجود داشته شد. استفاده از دارو های مکمل و تقویتی را نیز هرگز فراموش نکنید چرا که کاهش ویمین های بدن پرخاشگری، استرس و افسردگی نقش بسزایی دارد. ورزش کردن طول روز، خواب کافی و مدیتیشن از دیگر مواردی هستند که برای جلوگیری از پرخاشگری توصیه میشود. استفاده از مشاوره نیز طول دوران رداری به سلامت روان شما کمک میکند.

نقش همسر کاهش پرخاشگری های دوران رداری

نقش همسر کاهش پرخاش‌گری و نگرانی‌های هنگام رداری بسیار پررنگ است. اگر همسر شما ردار است و از مسائلی نظیر استرس و افسردگی و پرخاش‌گری دوران رداری رنج می‌برد، حضور شما کنار او می‌تواند کاهش این احساس های منفی بسیار ثیرگذار شد. مهم‌ترین کاری که شما به‌‌ عنوان همسر او ید انجام دهید، ک کردن و همدلی است. شما نید گفتن جملات منفی احساسات او را تحریک کنید بلکه ید ابراز محبت کلامی و فیزیکی او را آرام کنید.

جایی که امکان دارد به او انجام کار های روزانه مخصوصا امور شخصی کمک کنید. حضور شما کنار او دلگرمی و استوانه‌ای است که استرس های او را کاهش می‌دهد.  پس نقش خودن را دست کم نگیرید و برای کاهش تنش های همسرن تلاش کنید. ثیر عصنیت دوران رداری بر جنین را جدی بگیرید و برای آرامش او محیط خانه را آرام نگه دارید.

عوامل محیطی ثیر گذار پرخاشگری دوران رداری

عوامل محیطی همیشه نقش مهمی حفظ روحیه و کاهش تنش‌های روانی ما دارند. برای زنان ردار، بودن محیط های شاد و پر انرژی بسیار مفید است. حضور آن‌ها محیط های منفی و پرتنش، عث تشدید پرخاش‌گری و استرس‌های آن‌ها می‌شود. گوش دادن به موسیقی‌های شاد، دیدن فیلم‌های مثبت، انجام ورزش و مدیتیشن، کارهایی است که برای حفظ روحیه و کاهش تنش‌های دوران رداری می‌توانید انجام دهید. جایی که ممکن است از خواندن اخر ناگوار و گوش دادن به شرح حوادث استرس زای روزمره خودداری کنید.

لس‌های شاد بپوشید، محیط‌های سرز پیاده روی کنید نوزاد ون شکمن صحبت کنید و به او انرژی دهید. همانطور که او متوجه عصنیت و پرخاشگری شما میشود،  حرف‌های شما را نیز می‌شنود و انرژی مثبت شما را یافت می‌کند. پس سعی کنید صدایی آرام و محبت آمیز خانه یکدیگر صحبت کنید انرژی بهتری به او دهید.

خودآگاهی و کاهش عصنیت دوران رداری

یکی از راه‌های خیلی مؤثر برای کاهش پرخاش‌گری و افسردگی حین رداری خودآگاهی است. این‌که شما بدانید عصنیت شما امری طبیعی است و از کنترل شما خارج نیست، به کاهش آن کمک می‌کند. ممکن است رداری‌های قبلی ن این حالت‌ها را تجربه نکرده شید و این احساسات برای شما جدید شد، این مسئله نید شما را نگران کند زیرا همان‌طور که گفتیم پرخاشگری دوران رداری و جنسیت جنین نیز حدودی به هم مرتبط هستند. بنابراین ممکن است شما هنگام رداری یکی از فرزندانن این حالت‌ها را نداشته شید و هنگام رداری فرزند دیگر دچار افسردگی یا پرخاش‌گری شوید. بنابراین کنترلن را از دست ندهید، نگران نشوید و استفاده از راه‌حل‌هایی که پیشنهاد شد، سعی کنترل استرس و نگرانی‌های خود کنید.مطمئن شید که این حالت ها گذراست و به زودی شرایطن مانند قبل میشود. کمک گرفتن از مشاوره بهترین و مؤثرترین راه است.

 

سوالات متداول

عصنیت و پرخاش‌گری دوران رداری چه تأثیری روی جنین دارد؟

 است آینده کودکی پرخاشگر و استرسی داشته شید. خشم و عصنیت موجب تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بدن شما می‌شود که نتیجه این فرآیند می‌تواند کاهش رسیدن خون و اکسیژن مورد نیاز به جنین شد این پدیده می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر روی رشد جنین بگذارد.

علت اصلی زونجی دوران رداری چیست؟

دلیل عمده این زونجی تغییرات هورمونی است. هورمون‌های استروژن و پروژسترون ثیر زیادی تعادل رفری زنان دارند. تغییر میزان این هورمون‌ها موجب تغییرات اساسی رفر زنان می شود. کاهش استروژن موجب می‌شود که زنان صبوری خود را از دست داده و پرخاشگر شوند همچنین عث بروز غم و ناراحتی شدید آن‌ها می‌شود و عث می‌شود که سریع به گریه بیفتند.

نقش تغذیه کاهش عصنیت دوران رداری چیست؟

مصرف مواد غذایی که سروتونین بدن شما را لا ببرد موجب این میشود که زونجی دوران رداری کاهش یابد. استفاده از مواد غذایی مغذی و متنوع میتواند موجب افزایش انرژی شما شده و از زود خسته شدن شما جلوگیری میکند. میزان کربوهیات، قند، چربی و پروتئین ید رژیم غذایی شما به طور متناسب وجود داشته شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

دلیل زونجی دوران رداری چیست؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع

درد و گرفتگی شکم در اوایل بارداری چگونه است؟

تجربه هر زن از این درد متفاوت است اما بطور کلی می تواند شبیه گرفتگی های قاعدگی در پایین شکم باشد. بعضی از خانم ها نیز ممکن است در یک یا هر دو طرف شکم خود احساس درد تیز و شدیدی مانند درد بخیه یا چاقو احساس کنند. این درد در برخی مواقع افزایش پیدا می کند و در مواقع دیگر فروکش می کند.

معمولاً درد ناشی از گرفتگی شکم در اوایل بارداری خفیف است و با تغییر وضعیت مانند دراز کشیدن یا رفتن به توالت، از بین می رود.

منبع مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.