وظایف مرد در برابر همسر و خانواده

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

وظایف مرد در برابر همسر و خانواده

۷۴۳ بازديد
۳٫۷
۰۷
 

وظایف مرد برابر همسر جز مهمی از زتدگی مشترک را تشکیل می دهد . این شراکت ابعاد مهمی از زندگی هر دو فرد را شامل می شود . مانند روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، روابط جنسی و غیره . توجه و مدیریت کردن تمام این ابعاد نیازمند مهارت های ویژه ا است . بی تردید یکی از وظایف مرد برابر همسر این است که به آرامی افکار و احساسات خود را بیان کند . این بیان ید به شیوه های بدون قضاوت صورت بگیرد .

فهم خود از رفر همسرن را برای او زگو کنید

وظایف مرد برابر همسر این است که فهم خود را از گفته های شریک زندگی خود لا ببرد . هنگامی که هر دو طرف رابطه بدین صورت یکدیگر رفر می کنند زخورد خوبی دارد :

  • فرصت قابل توجهی برای ارزیابی و شناخت احساسات و افکار شریک زندگی است . بدین صورت سوتعبیر و سو تفاهمات بسیار کاهش می یابد .
  • این ز خود به هر یک از زوجین این فرصت را می دهد که بدانند به چه میزان بر رفر همسرشان ثیر می گذارند .
  • روی هم رفته زوجین شناخت کافی از دیدگاه های قبل و ز یکدیگر بدست می آورند .

وظایف مرد برابر همسر این است که هنگام زخورد دادن به طرف مقابل صادق و حمایتگر  شد .  یکی دیگر از وظایف مرد وظایف مرد برابر همسر این مورد را شامل میشود . مسائل را هر سطحی پنهان نکنید .


بیشتر بخوانید: روابط زناشویی چیست


 

روابط زناشویی از بی تفاوتی پرهیز کنید

وظایف مرد برابر همسر و خانواده ایجاب میکند هنگامی که متوجه منظور همسرش شد بلافاصله پاسخ دهد . مرد رابطه نید وقت را تلف کند . خیر بیجا آثار همدلی و ک شما را کاهش میدهد . هر دو طرف رابطه البته وظیفه دارند احساسات و افکار خود را صادقانه بیان کنند . البته نید فراموش کنید زمانی که گفتیم مردان مییست حمایتگر شند این نیست که بی رحمی توام شود . مثلا به جای اینکه بگویید « همه چیز را خراب کردید » میتوانید بگویید « اینجا بهتر میتوانستید عمل کنید » .

وظایف مرد برابر همسر و خانواده از اهمیت والایی برخوردار است . مخصوصاً زمانی که تعامل زوجین واقعا آزاردهنده میشود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی


وظایف مرد برابر همسر چیست ؟

وظایف مرد برابر همسر چیست . هنگامی که وظایف مرد برابر همسر و خانواده را بررسی میکنیم . این را نیز ید ذکر کنیم که فقط داد و فریاد نیست که به رابطه آسیب وارد میکند . کنایه صحبت کردن ، تحقیر کردن ، بد زنی و سخن خشونت آمیز رابطه را تهدید میکند . جواب سوال وظایف مرد برابر همسر چیست . ید به این نکته اشاره کرد که از بکار بردن واژه های دو پهلو پرهیز کنند .

هنگامی که مثلا شوهر به همسرش میگوید « وای من چق بدبختم … » احساس ارزشمندی همسرش را تخریب میکند . این جملات میتواند به معنی این شد که همسر او فردی مشکل دار و معیوب است . البته این فقط از وظایف مرد برابر همسر نیست و زنان نیز ید از این کار پرهیز کنند . مورد اینکه  وظایف مرد برابر همسر چیست  ید گفت این موضوع حیطه های بسیاری را پوشش میدهد .

 

مهمترین وظایف مرد برابر همسر چیست؟

مهمترین وظیفه مرد برابر همسر همدلی و همزنی و اعتنا به احساسات همسرش میشد . انجام هر یک از آنها به صورت ویژه ای به رابطه کمک میکند . زنان بهتر است از ابراز احساسات به عنوان سلاح بهره نگیرند . بهتر است شما احساساتن را برای همسرن توصیف کنید . حتی آنها را صراحت بیان کنید . « من واقعا حال حاضر احساس خستگی و انزوا میکنم … . از مهمترین وظیفه مرد برابر همسر آن است که استفاده از جملات نیشدار را متوقف کند .

اشتهات مردان رابطه زناشویی بیشتر هنگامی رخ میدهد که مورد موضوعی توافقی صورت میگیرد . اغلب مردان فراموش میکنند که جزئیات آن را مشخص کنند و به آن عمل ورزند . مهم است که بدانید بعضی اوقات این توافقات جنبه های دیگری هم دارند . از جمله مهم ترین اشتهات وظایف مرد برابر همسر و خانواده این است که جنبه پنهانی توافقات را نظر نمیگیرند . آقایان ید بدانند همسرشان از این موقعیت برای ارزیابی میزان تعهد آنها بهره میگیرند . بعضی اوقات مسفانه مردان اینجا حس میکنند فریب خورده اند . عصبی میشوند .

از وظایف مرد برابر همسر و خانواده این است که به همسر خود بفهماند که او آب زیر کاه نیست . هدف او عث سوء تفاهم نشود . اشتهات مردان رابطه زناشویی اینجا میتواند بدتر هم میشود . زمانی که آنها حس میکنند قرنی نیز شده اند . مردان نید حس کنند اینجا فقط منطق آنها ست است . نید بپندارند که این موقعیت اصل صداقت زیر سوال رفته است .

وظیفه مرد برابر همسر از نظر روانشناسی

وظیفه مرد برابر همسر از نظر روانشناسی این است که زوجین گاهی خود را جای طرف مقابل بگذارند . از وظایف مرد برابر همسر این است که آنها نید هم زمان خواست های مکرری داشته شند . شما بهتر است بر روی یک موقعیت تمرکز کنید و یک یا دو تغییر را خواست کنید . خواست های زیاد ، شما را پرتوقع نشان میدهد . نتیجه شما نید فرد خودخواهی به نظر برسید .

علایق مردان رابطه زناشویی را میتوانید از لابه لای صحبت های آنها بدست آورید . مردان دوس دارند نقطه نظرات آنها مورد توجه قرار بگیرند . از بی اعتنایی متنفرند . یعنی همیشه تحسین کردن برای آنها خوشحال کننده است . بهتر است زنان به صورت مستقیم انتقادهای خود را مطرح نکنند . بحث کردن و تحسین کردن صحبت های آنها ، کمکی به حل مسئله خواهد کرد .

همدلی همسر از جمله علایق مردان رابطه زناشویی است . آنها ترجیح میدهند که همسرشان آنها را بی قید و شرط پذیرا شند . این علایق مردان از جمله وظایف مردان رابطه زناشویی نیز تلقی خواهد شد . زوجین ید بدانند که همدلی کمک میکند موقعیت و دیدگاه همدیگر را بهتر ک کنید . وظیفه مرد برابر همسر از نظر روانشناسی این است که نشان دهند خواسته های همسر آنها مهم است . نتیجه همسرشان به نیازهای آنها به اندازه کافی اهمیت نشان میدهد . انتظار مردان از زنان رابطه زناشویی بیشتر موارد این است که تهدید به ترک کردن رابطه نکنند . هنگام تنش سرزنش نکنند .


بیشتر بخوانید: وظایف مرد رابطه زناشویی


 

انتظار مرد رابطه زناشویی

انتظار مردان این است که زنان ، حمایت خود را هیچگاه قطع نکنند . اما ید توجه کرد که اینها تنها انتظارات مردان از زنان نیست . اینها میتواند وظایف مرد  رابطه زناشویی نیز شد . این زمینه ها و نحوه حل تعارضات است که مشاوره رابطه زناشویی و زندگی مشترک اهمیت میابد .

مشاوره خانواده این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است افراد کودکی معرض رفر تهدیدآمیز و تحقیرآمیز والدین شند . این موضوع عث میشود افراد قرنی راهکارهای ناکارآمد برای زندگی مشترک شند . رابطه زناشویی و زندگی مشترک ید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که این تجربه ها هرگز فراموش نخواهند شد .

یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی ید این راهکارهای ناکارآمد را شناسایی کند . همچنین برای جایگزین کردن آنها تلاش کند . برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره آویژه این زمینه ها به شما کمک میکند بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته شید .


بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What Should Be the Husband’s ‘Role’ in Marriage

 

وظایف مرد برابر همسر و خانواده

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.