مشکلات و مزایای ازدواج در سن بالا

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

مشکلات و مزایای ازدواج در سن بالا

۷۲۸ بازديد
۵٫۰
۰۱
 

 ازدواج سن لا

ازدواج سن لا یکی از اتفاق هایی است که امروزه جامعه ما بسیار به چشم می خورد . مسائل زیادی از جمله مسائل اقتصادی ، تحصیلی و فرهنگی موجب افزایش ازدواج سن لا شده است .

برخلاف گذشته ، امروزه جوانان ترجیح می دهند زمانی که به امکانات رفاهی کامل دست پیدا نکرده اند ازدواج نکند نتیجه رسیدن به این خواسته سنین لا تن به ازدواج نمی دهند . این روزها بسیار از جوانان می شنویم که وقتی صحبت از ازدواج می شود بسیاری الویت های مهم تر از ازدواج را نظر دارند که ازدواج را مرحله اخر لیست خود قرار داده اند . معمولا داشتن تحصیلات عالیه ، داشتن کسب و کار مناسب ، رفتن به سفرهای مختلف و … از اولویت های جوانان قبل از ازدواج است .

گذشته معمولا ازدواج و آغاز یک زندگی جدید همراه ساده ترین امکانات اولیه یک زندگی بود و دختر و پسر هم همراه می شدند و کمک یکدیگر به آرزوهایشان ل و پر پرواز می دادند و سعی می کردند ازدواجشان ثمره و نتیجه ی ایده آلی داشته شد وقتی به پشت سر خود نگاه کردند به روزهای قبل افتخار کنند . اما این روزها دختر و پسر ترجیح می دهند به تنهایی تمام ایده آل ها را بدست آورند و هنگامی به یکدیگر برسند که به تمام خواسته ها و آرزوهایشان رسیده شند .

آیا ازدواج سن لا مضر است ؟

نکته این جا است که آیا ازدواج سن لا مضر است ؟ قطعا این طور نیست و به همان اندازه که می توانیم از مضرات ازدواج سن لا بگوییم می توانیم رابطه بخش های مفید این اتفاق هم صحبت کنیم و ید بسنجیم شرایط چگونه ایجاب می کند و کدامیک آن شرایط برای ما مفید تر می شد .

اما اینکه به طور کلی ازدواج سن لا بهتر است یا سن پایین تر جای بحث و گفتوگوهای بسیاری دارد که ادامه تمام جوانب را نظر می گیریم به توضیح کاملی از مزایا و معایب آن می پردازیم و انتخاب و نتیجه گیری را به شما بزرگواران می سپاریم .

واقع این تفکر بین جوانان ما شکل گرفته است که ازدواج مانع بزرگی برای رسیدن به دیگر اهداف است و وجود آن ید بقیه کارهای زندگی را به طور تمام و کمال کنار بگذاری ، هرچند این تفکر به طور کامل هم غلط نیست و قاعد ازدواج  و پذیرفتن یک نقش و مسئولیت جدید ممکن است شما را از برخی کارهایی که گذشته داشته اید کمی دور کند اما مقابل می تواند موفقیت های جدید دیگر و بسیاری اتفاقات جدید بهتر را برای شما فراهم کند که این امر خود نیازمند یک انتخاب ست و آگاهانه است . اما انتخاب این مسیر دیگر نیازی نیست به ازدواج سن لا بیاندیشید .


بیشتر بخوانید:مشاوره تلفنی ازدواج


 

مشکلات ازدواج سن لا

مشکلات ازدواج سن لا معمولا نسبت به مزایای آن پیشی گرفته و این امر موجب شده عامه مردم نگاه خوب و مثبتی به ازدواج سن لا نداشته شند . همانطور که می دانید یکی از دغدغه های والدین ازدواج فرزندانشان است نتیجه به قول معروف آروزی دیرینه پ و ماهای این مرز و بوم به خانه بخت رفتن فرزندشان است حال تصور کنید که ما های این روزها چق ید برای رسیدن به این آرزویشان صبور شند . معمولا به جوانی که سنین لاتری نسبت به بقیه ازدواج نمی کند واژه هایی مانند سخت گیر ، حساس و یا وسواس را نسبت می دهند و مدام او را بت این اتفاق سرزنش می کنند و تکرار این سرزنش ها و دغدغه ها موجب سلب آرامش فرد می شود و گاها عث می شود از روند زندگی روزمره خارج شود و گیر این حواشی شود .

اما اینکه مشکلات ازدواج سن لا چه حد جدی است و نگرانی والدین چه اندازه قابل ک است نیاز به شناخت بیشتر مشکلات ازدواج سن لا را دارد که زیر به آن می پردازیم .

برخی مشکلات ازدواج سن لا

  1. وسواس پیدا کردن انتخاب همسر به دلیل زیادی ریز شدن ملاک های سخت گیرانه ازدواج .
  2. ترس از ازدواج به دلیل وابستگی زیاد به زندگی مستقل .
  3. سردی برقراری ارتط به دلیل عبور از سنی که شورواشتیاق و جذابیت یک رابطه را خواسر بود.
  4. ترس از داشتن رابطه جنسی و سردی رابطه که بیشتر خانم ها دیده می شود .
  5. مشکلات روری و اختلال فرزند دار شدن .
  6. تفاوت سنی زیاد فرزندان آینده .

آنچه ذکر شد تنها بخش های اصلی مشکلات ازدواج سن لا می شد و هریک از موارد ذکر شده خود دارای جزئیات زیادی است که برای آگاهی کامل و ثیرات روانشناختی آن زندگی فرد را ید توسط متخصصان و مشاوران قبل از ازدواج میان بگذارید .


بیشتر بخوانید:آیا ازدواج دائم دوام و امنیت بیشتری دارد ؟


 

مزایای ازدواج سن لا

مزایای ازدواج سن لا یکی از موارد مهمی است که ید ذکر گردد زیرا این موضوع به طور عمده مظلوم واقع شده و گویی ازدواج سن لا هیچگونه سودی برای افراد ندارد حالی که اینگونه نیست .

یکی از مهم ترین مزایای ازدواج سن لا این است که دختر و پسر گرچه دیر تر از بقیه انتخاب خود را پیدا کرده اند و حالا راضی به ازدواج فرد مورد علاقه خود شده اند اما نکته این است که هردو به انتخاب خود کاملا مسلط هستند و می دانند انتخاب آنها از همه نظر همانی است که همه ی این سال ها را فدایش کرده اند .

مزایای ازدواج سن لا   دختران این است که دست از انتخاب های صرفا عاطفی کشیده اند و عقل و منطق عشق را چاشنی ازدواج می کنند همچنین پسران ملاک ها عقلانی تر صورت می گیرد و مطمئن هستند این ملاک ها و انتخاب ها زودگذر و کورکورانه نیستند .


بیشتر بخوانید:بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران


آسیب های ازدواج سن لا

آسیب های ازدواج سن لا زمانی آشکار می شود که شما زمان را از دست داده اید و هیچ چیز نمی تواند زمان را به عقب ز گرداند و به شما فرصت های گذشته را زگرداند .

تحقیقات نشان می دهد تعداد زیادی از افرادی که خود را قرنی موقعیت های شغلی یا اجتماعی کرده اند و ازدواج را انتهای لیست های بلند لایشان قرار داده اند و سنین لاتر ازدواج کرده اند زمانی که از آنها پرسیده شده است آیا از انتخاب این مسیر برای زندگین راضی هستید ؟ تعداد زیادی از آنها اظهار پشیمانی کرده اند و اگر ماشین زمان اختیار داشتند هرگز این مسیر را برای زندگی دوره انتخاب نمی کردند زیرا معتقد هستند زندگی که همراه شور و هیجان جوانی ازدواج رخ می دهد نشاط و امید و انرژی بیشتری موج می زند و زندگی سرشار از حال خوب است . نتیجه از جمله آسیب های ازدواج سن لا می توان به بی انگیزگی آینده نیز اشاره نمود .

 

توصیه هایی برای ازدواج سن لا

توصیه هایی برای ازدواج سن لا برای افرادی که همچنان می خواهد همین مسیر را انتخاب کنند لازم است .

یکی از نکات مهم برای دختران این است که این را نظر بگیرند قطعا ازدواج سنین لا یا حتی مجرد ماندن آخر عمر هزاران ر بهتر از یک انتخاب غلط از روی عجله و ترس از لا رفتن سن می شد . زیرا گاهی حرف ها و سرزنش های اطرافیان و حرف های نگران کننده ای که شاید روزی برسد که همین فرصت را هم دیگر نداشته شی موجب می شود فرد انتخاب عجولانه ای داشته شد . توصیه می شود این مواقع از یک عامل بیرونی آگاه مانند مشاوره خانواده یا مشاوره ازدواج که می تواند خارج از محدوده ی دید شما جوانب را بسنجد و از روی منطق به شما کمک کند راهنمایی بگیرید که بهترین راهنما اینگونه موارد مشاوران خانواده و مشاوران قبل از ازدواج هستند .

از جمله توصیه هایی برای ازدواج سن لا این است که حتما قبل از ازدواج چند جلسه  به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید زیرا ازدواج این سنین بسیار جدی تر است و ید توسط یک فرد آگاه خصوصیات شما و همسرن سنجیده شود از وسواس های فکری دور شوید و انتخاب صحیحی داشته شید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Pros and Cons of Getting Married Later in Life – Kiplinger

 

مشکلات و مزایای ازدواج سن لا

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.