درمان وسواس کودکان چگونه است؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

درمان وسواس کودکان چگونه است؟

۷۲۲ بازديد
۵٫۰
۰۱
 

مان وسواس کودکان بستگی به عوامل محیطی دارد . خانه ای که پ یا ما مبتلا به وسواس هستند مان دشوار و حدی غیر ممکن است . اگر اعضای خانواده وسواس دارند ابتدا ید آنها مداوا شوند . سپس مراجعه به مراکز مشاوره اختلال کودک او رانیز مان کنند .  از عوامل ثیر گذار مان وسواس کودکان شناسایی محیط زندگی و روش پاکسازی محیط نیز میتواند شد .  بیش ازحد کثیف بودن محیط منشا بروز وسواس است . او به تمیز بودن هیچ چیز اعتماد نداشته و مبتلا به وسواس میشود . اینصورت ید تمام خانواده مشاوره شوند . برای تشخیص ست مشاوره کودک و روانشناسی کودک نیز موثر است . مان وسواس کودکان ید محیط مناسب و دور از استرس برای او فراهم کنیم . اثر استرس کودک به اعمال تکراری و وسواس گونه پناه میبرد.

مان وسواس کودکان شاید کمی دشوارتر شد چون توجیه مسائل روانشناختی برای آنها قابل فهم نیست . روانشناسان و مشاوران آگاه زن کودکان آشنا هستند و آنها را توجیه خواهند کرد . مان وسواس کودکان ممکن است نیاز به مان دارویی پیدا کند . اینصورت مشاور او را به یک روانپزشک معرفی خواهد کرد . دقت و توجه بیش از اندازه به کودک نیز ممکن است وسواسی شدن موثر شد . مشاوره تربیت کودک  این مرحله لازم و ضروری به نظر میرسد . لازم نیست حتما پ یا ما وسواس شستشو و وسواس های معمول داشته شند برخی تربیت کودک وسواسی هستند که مان وسواس کودکان را دشوارتر میکند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی وسواس


شیوه های مان وسواس کودکان

شیوه های مان وسواس کودکان بسته به نوع وسواس ، شدت آن و دلایل وسواس متغیر است . این بیماری ممکن است همراه فوبیا شد . فوبیا ترس از اجتماع است که به آن هراس اجتماعی نیزمیگویند . هراس اجتماعی به این گونه است که کودک از مردم عادی و ارتط آنها هراس دارد . ممکن است کودک دچار ترس و حتی توهم شد . کودک همیشه ترس دارد که عده ای وارد اق او شوند و به او آسیب برسانند . علائم آن ترس از تنها خوابیدن ، هراس پتو را روی سر کشیدن وترس از راه رفتن اق ریک است . وسواس ممکن است به صورت رفر های آیینی بروز کند . این رفرها به خرافه شهت دارند . مثلا کودک فکر کند اگر گلها را لگد گند یک اتفاق بد برایش رخ خواهد داد.

شیوه های مان وسواس کودکان بستگی به نوع وسواس دارد . وسواس شستشو ، وسواس به کثیفی محیط و وسواس نسبت به غذا خوردن و لوازم شخصی . یکی از شیوه های مان وسواس کودکان روش دارویی و دارو مانی است . اگر بروز وسواس اثر کمبود سروتنین و یا آلودگی ویروسی شد ، واضح است که دارو مان میشود . غیر اینصورت ید روشهای شناختی انتخاب شود . یکی از شیوه های مان وسواس کودکان مان شناختی – رفری است . این روش مهارت شناخت رفر مزاحم توسط مشاوران و روانشناسان آموزش داده میشود . ادامه طرز مواجه شدن این رفر را یاد میگیرند .

 

انواع مان وسواس کودکان

انواع مان وسواس کودکان به دو نوع دارو مانی و مان شناختی بخش پذیر است . یکی از انواع مان وسواس کودکان روش موازی است . این روش کودک تحت نظر پزشک معالج خود قرار میگیرد . همزمان او و خانواده مشاوران ارتط هستند . رفر خانواده شخص وسواس بسیار مهم است و راه مان را برای روانپزشکان و روانشناسان هموار میکند . به خاطر داشته شید مان روانپزشکان و روانشناسان کاملا متفاوت است . روانپزشکان مان جسمانی و فیزیکی بدن را به عهده دارند . مثلا اگر وسواس حاصل از کمبود سروتنین و یا عامل میکروبی شد برای آن دارو تجویز میکنند . اما روانشناسان که رشته خود ممکن است تخصص و یا دکترا داشته شند به مان شناختی ، روحی – روانی و رفری میپردازند که هر یک جایگاه خود مهم و موثر هستند .

از انواع مان وسواس کودکان میتوان  به روشی اشاره کرد که بیمار را معرض عوامل ترس برانگیزش قرار میدهند . یعنی اگر بیمار از خیس شدن لسهایش هراس دارد لسهای او را خیس میکنند و اجازه نمیدهند آنها را بیاورد . او به مرور عادت میکند و خیس بودن برایش عادی میشود . البته از خانواده های محترم میخواهیم به هیچ عنوان خود این روش را انتخاب نکنند . چون اگرکودک وسواس رفر نا مناسب از طرف شما مواجه شود ممکن است دچار بیماریهای روحی – روانی شود .  یا مان ترس از او میخواهند دقایقی بدون روشن کردن چراغ ریکی همراه ما و یا شخص دیگری قدم بزند . مرحله بعدی خودش به تنهایی اما نزدیک اق ریکی میماند و هر ر به مرکز اق نزدیکتر شده و از دورتر میشود .


بیشتر بخوانید: تمرین مان وسواس فکری


 

مان وسواس کودکان دبسنی

مان وسواس کودکان دبسنی بسیار مهم است . زیرا یک دبسن تعداد زیادی کودک سلیقه های مختلف از نظر نظافت و یا امانت داری برای ساعتها همراه کودک وسواس هستند . مان وسواس کودکان دبسنی ید قبل از شروع مدارس انجام شود . ممکن است رفرهای بقیه کودکان از قبیل تمسخر و یا به رو آوردن وسواس بودن او ، شدت بیماری را بیشتر کند . مان این کودکان ید قبل از ورود به اجتماع آغاز شود . رفر مدیر ، ناظم ، معلم و دانش آموزان شدت بیماری ثیر زیادی دارد . حتی ممکن است برخی کودکان اثر حسادت یا رقابت و یا مشاجره سطحی از این نقطه ضعف کودک جهت آزردن او استفاده کنند .

حال کودکی که مهارت شناخت ، تفکیک و کنترل رفرها را دارد میتواند بعد از مداوا بر روی رفرهای اجتماعی خود نیز این روش را پیاده کند . او واقع مدیریت ذهن و رفرش را دست گرفته است . این مهارت فرصتهای شغلی ، موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی یاریگر او خواهد بود . یادمان شد ذهن و روان ما مانند جسممان که ورزش و تغذیه مناسب تقویت میشود قابل تربیت کردن هستند . وقتی ذهن و روان ما مهارت  کنترل کردن رفررا تقویت کند این مهارت همیشه همراهش خواهد بود . مرکز مشاوره آویژه کای مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما زمینه های مختلف ازجمله کودکان میشد . راه تماس این مرکز از طریق جستجوی سایت آویژه از طریق گوگل برای شما ز است .


بیشتر بخوانید: اختلال وسواس چیست؟


مان وسواس کودکان پیش دبسنی

مان وسواس کودکان پیش دبسنی بسیار اهمیت دارد . کودک برای اولین ر است از جمع خانواده دور میشود . مرحله مقایسه خود دیگران قرار میگیرد . برای بیماری خود احساس ضعف میکند ممکن است برای پوشاندن رفرش به وسواس فکری – عملی یا او سی دی مبتلا شود . امکان دارد کودکان دیگر حضور جمع این موضوع را صدای بلند کلاس مربی اش مطرح کنند . تمام این رفرها کافیست کودک منزوی ، افسرده و ناراحت شود که نتیجه آن سرکوب ، فوبیا و حتی ترک مسه است . مان وسواس کودکان پیش دبسنی  نیز ید قبل از ورود به اجتماع آغاز شود .


بیشتر بخوانید: 


 

سوالات متداول

مان وسواس کودکان چیست ؟

برای مان وسواس کودکان دو روش کاربردی مطرح میشود . روش دارو مانی و مشاوره روانشناسی و اختلال وسواس همزمان که اولین قدم مشاوره میشد . و روش مان سنتی داروهای گیاهی که به تنهایی موثر نخواهد بود .

انواع وسواس فکری کودکان ؟

انواع وسواس فکری کودکان هراس اجتماعی یا فوبیا ، ترس از ریکی یا اجتماع ، ترس ازافراد تخیلی و حتی کارتونی و ترس از عوامل محیطی میشد . ترس از بیمار شدن مبکروبها و یا کثیفی بیش از حد محیط . وسواس بر روی لوازم شخصی مانند کب ، اسب زی و ….

مان شناختی رفری وسواس کودکان چق موثر است ؟

این روش بسیار مهم است این روش کودک علاوه بر مان ، اعتماد به نفس کافی برای مرزه عوامل محیطی نیز پیدا میکند . او میتواند مهارت تشخیص رفر ست از ناست را بیابد . او میتواند مهارت کنترل رفرش را یاد بگیرد و عوامل مخرب و مضر را از خود دور کرده و عوض رفرهای مثبت را جایگزین کند .


بیشتر بخوانید: 


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره اختلال وسواس  به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: What Is the Best Treatment for OCD? 

 

مان وسواس کودکان چگونه است؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.