مزایای ازدواج فامیلی و معایب آن چیست ؟

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

مزایای ازدواج فامیلی و معایب آن چیست ؟

۷۲۵ بازديد
۵٫۰
۰۱
 

مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما روی طرف مقابل شناخت دارید . البته ز هم این بخش توصیه میکنیم ازدواج نسبی نکنید چون خطرات و معایب آن بیشتر از مزایایش میشد . مزایای ازدواج فامیلی صورتیکه نسبی نشد زیاد است البته معایبی هم دارد که بخش دیگر مطرح خواهیم کرد . مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما مستقیما میتوانید به عنوان مهمان و فامیل وارد زندگی آنها شوید . سبک زندگی آنها آشنا شوید . مزایای ازدواج فامیلی اینست که مورد ازدواج خود به تفریح وگردشهای خانوادگی بروید . مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما میتوانید به سفر بروبد .

مزایای ازدواج فامیلی

مزایای ازدواج فامیلی اینست که شما علاوه براینکه شناخت نسبی دارید خیلی راحت از نزدیک و رفرهای ریز طرف مقابلن آشنا میشوید .میتوانید خانواده و دختر یا پسری که قصد ازدواج دارد آشنا شوید بدون اینکه انگ بخورید . صورتیکه هیچ خانواده ای اجازه معاشرت به این نزدیکی به خواستگار غریبه نمیدهد . خانواده پسر نیز به خود اجازه نمیدهد مدتی خانواده دختر رفت و آمد شد . حتی اگر دو طرف نیز راضی شند پس از مدتی فامیل آنها را به عنوان نامزد میشناسند . و اگر توافق انجام نشود انگ نامزدی به آنها خورده وبقول معروف رویشان اسم میماند که یکر نامزد کرده است .

این زوج  ازدواج خود ید مدتی برای رفع حواشی وقت صرف کنند . صورتیکه ازدواج فامیلی این رفت و آمدها یک معاشرت فامیلی محسوب میشود . تمام این شناختها ز هم برای یک ازدواج موفق ،مشاوره قبل از ازدواج ضروری است . برای رسیدن به کسی که  معیارهای ازدواج شما همخوانی دارد مشاوره ازدواج لازم است .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


 

معایب و مزایای ازدواج فامیلی

معایب و مزایای ازدواج فامیلی واضح است . هر خانواده برای خود رازهایی دارد که دوست ندارد زه وارد زندگیشان از آن مطلع شود . شاید آینده این رازها فاش شود و شاید هم هیچگاه بیان نشود . مثلا دختر یا پسر مدت کوهی زمان مجردی کسی رابطه اجتماعی داشته است . دلیلی ندارد همسرش از آن مطلع شد . ما روزانه خیلی از افراد جنس مخالف صحبت میکنیم . همکار ، مغازه دار ، متصدی نک ولی یک رابطه اجتماعی است .  رابطه دوسنه نیز اگر چارچوب شد این رابطه پاک نیاز به مطرح شدن ندارد . گفتن این رابطه فقط ذهن همسر را گیر میکند وممکن است عوارضی مانند شکاکی ، بد دلی و حساسیت بر بیاورد . ما رها کید میکنیم دختر و پسری که تصمیم ازدواج دارند بهتر است حفظ پاکی و عفت مدتی هم معاشرت کنند .

معایب ازدواج فامیلی

قرار نیست هر معاشرتی که برای شناخت از هم انجام میشود منجر به ازدواج شود . ولی مطرح کردن آن نیز به صلاح نیست . حال از معایب و مزایای ازدواج فامیلی همین که این روابط فامیل مشخص است . ازدیگر معایب و مزایای ازدواج فامیلی این که گذشته فامیل از نظر اقتصادی آشنا هستند . مثلا اینکه زمانی وضعیت مالی خوبی نداشته اند . از دیگر معایب و مزایای ازدواج فامیلی اینکه اشتهات زندگی که اکنون به عنوان تجربه دست دارند برملا است . از دیگر معایب اینکه اینگونه زندگی ها هر فامیلی به خود اجازه میدهد زندگی آنها سرک بکشد . دخالت کرده و سوال هایی کند که به او ربط ندارد . کید میکنم ازدواج فامیلی خونی و نسبی به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود . توضیحات ما برای کسانی است که نسبت نسبی ندارند مانند ازدواج خواهر برا شوهر .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


 

مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست ؟

مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست ؟ اینست که زوج  چون فامیل هستند بیشتر رعایت حیثیت خانواده ها را کرده و کمتر اختلافاتشان به قهر و جدایی کشیده میشود . آنها برای اینکه اقوام از اختلافاتشان مطلع نشوند جاییکه امکان دارد سعی میکنند مشکلات را خود حل کنند . که البته پیشنهاد مرکز مشاوره آویژه این است که مشکلات عدیده و بزرگ نشده اند بهتر است مشاوره کنند . برخی اوقات مشکلات کوچک را خود دامنه دار میکنیم و تبدیل به یک اختلاف جدی میشود که دامنگیر اقوام وخانواده هم خواهد شد .  چون برخی دختر و پسرها همیشه پای خانواده را هر مشکل به میان میکشند این ازدواج راه گریز ز است . خانواده ها به راحتی میتوانند بگویند تو از همسرت شناخت داشتی و میتوانستی ازدواج نکنی .

مزایای ازدواج فامیلی برای خانواده ها چیست: مهمانی های خانوادگی بیشتر است . اختلاف ها بر سر « خانواده من ، خانواده تو » کمتر است . خانواده ها میتوانند حل مشکلات زوج مشارکت داشته شند . میتوانند نگهداری کودک ، بیماریها ، مشکلات اقتصادی و غیره بدون رو یستی هم مشارکت کنند .

مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟

مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟ پاسخ ان را میتوان یک جمله داد . چون اینگونه ازدواج ها محبت شکل گرفته است . محبتها واقعی و شناخت است . محبت بین دختر و پسر و محبت بین خانواده های آنها . اختلاف ها کمتر نمود پیدا میکنند . ولی ازدواج غریبه چند مرحله ید سپری شود محبت تثبیت گردد . ابتدا شناخت از روش زندگی و بعد شناخت از رفرها و نهایت شناخت از ون .

سوال مزایای ازدواج فامیلی برای زندگی موفق چیست ؟ پاسخی روشن دارد . فرض کنید زن و شوهر هردو بیرون از خانه کار میکنند و ید هنگامی که بیرون ازخانه هستند والدین آنها نگهداری از کودک کمک کنند . حال اگر روزی والدین نتوانند اینکار را انجام دهند بقیه اقوام از دو طرف فامیل هستند و کمک خواهند کرد . به همین ترتیب مشکلات اقتصادی ، هنگام بروز اختلافات و بیماریها اقوام این زوج را تنها نخواهند گذاشت مگر موارد استثنایی و خاص .

 

تحقیق برای ازدواج فامیلی

تحقیق برای ازدواج فامیلی هم مانند ازدواج غریبه لازم و ضروری است . تحقیق از محل کار ، ازدوسن خصوصی و محل زندگی . تحقیق برای ازدواج فامیلی به صرف شناخت دورادور نید حذف شود . برخوردهای ون فامیل ممکن است برخورد اجتماع کاملا متفاوت شد . برخی خانواده ها بیماریها یی را که قابل کتمان است از فامیل پنهان میکنند . مانند صرع یاغش و دیابت و یا بیماریهای روحی – روانی مانند اختلال دو  قطبی و….. دیگر اینکه رفر یک جوان خویشاوندان ممکن است کاملا متفاوت شد . مصداق آن ضرب المثلهایی چون « گل خونه خار بیرون » یا برعکس « گل بیرون خار خونه » این ضرب المثلها حکایت از تغییر رفر خانه و اجتماع را دارد .

سوالات متداول

مزایای ازدواج فامیلی چیست ؟

شناخت از خانواده ها ، آشنا بودن سبک زندگی ، آسان بودن معاشرت قبل از ازدواج برای آشنایی بیشتر روابط ون خانوادگی ، همیاری و کمک به زوج هنگام مواجه شدن مشکلات اقتصادی ، خانوادگی و رفری  و حل کردن مشکلات ون خانواده به علت نفوذ نکردن مشکل بین اقوام .

معایب ازدواج فامیلی چیست ؟

اگر ازدواج نسبی شد انتقال بیماری های ژنتیکی از اجداد به فرزندان ، غیر اینصورت : سرک کشیدن اقوام زندگی شخصی که نهایت منجر به دخالت میشود . اختلاف زوجین دامنگیر اقوام و فامیل مرتبط میشود .

انگیزه های خانواده ها از ازدواج فامیلی چیست ؟

چون دنیای امروزبه علت آمار رو به کاهش ازدواج  روابط بین پسر و دختر بیشتر شده و خانواده ها تمایل ندارند دختر یا پسری که رابطه داشته وصلت کنند ترجیح میدهند ازدواج فامیلی شد شناخت بیشتری دست به انتخاب بزنند . دیگر اینکه مهرو محبت بین اقوام وجود دارد و دیگر نیازی به تلاش برای جلب محبت نیست .

تحقیق ره ازدواج فامیلی آسانتر است ؟

بله چون محل کار ، مراکز فعالیت  و تفریح آنها آشنا هستند . اگر مدتی شهر دیگر زندگی کرده میدانند کدام شهر و به چه مدت بوده است . پاتوقهای دوران جوانیش آشنایی دارند . اما برخی موارد آشنا بودن مانع از یک تحقیق راحت شده و عث دلخوری میشود که اینصورت سخت تر است .

بدترین ازدواج فامیلی چیست ؟

بدترین ازدواج فامیلی ازدواج فامیلهای نسبی و همخون میشد . صورت دیگر زمانی است که یک خانواده نقطه ضعفی دارند و طرف مقابل برای اینکه از این نقطه ضعف به نفع خود استفاده کند دست به ازدواج این فامیل میزند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  ۲۰ Advantages and Disadvantages of Arranged Marriage …

 

مزایای ازدواج فامیلی و معایب آن چیست ؟

از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.